Friday, June 5, 2009

eh, dah jun ke?

salam 'alaik..

segala pujian dan syukur dimunajatkan kepada Ilahi, serta selawat dan salam untuk junjungan besar s.a.w. semoga para pembaca dalam keadaan sihat akal dan tubuh badan di samping yang tersayang, ditabahkan hati serta iman bagi menghadapi dugaan sukar dan senang dalam kehidupan marcapada yang kian mencabar.

saya sedang melihat-lihat kalendar dalam telefon sel saya sebelum saya menulis entri ini.
kehairanan, terasa sesuatu yang kekurangan, saya pun menjenguk kembali blog ini, untuk mendapatkan kembali memori yang saya bekukan dalam masa di blog ini.
lantas saya menyedari, bulan jun sudah menjelma, dan seakan menjadi rutin pula untuk saya bagi menulis perutusan bagi setiap bulan; yakni kata-kata terus dari saya untuk para pembaca yang dihormati.

kebelakangan ini saya sering dihurung kesibukan yang diluar rencana kehidupan saya, membataskan masa untuk saya menulis dan berkongsi idea dan pengalaman yang saya kira signifikan bersama pembaca sekalian. jutaan kemaafan saya pohon atas perkara ini.

sedari entri perutusan mei yang lepas, saya dapati pelbagai perkara penting berlaku di sekeliling kita, memerlukan kita untuk banyak berfikir bagi memberikan penilaian yang paling adil untuk situasi-situasi tersebut. saya tidak bercadang untuk menjadikan blog ini sebagai wadah berpolitik, namun sesekali saya kira perlu untuk saya memberikan pandangan saya berkenaan isu-isu terbabit, dan sudah pasti dengan cara saya yang tersendiri. samaada para pembaca memahami atau bersetuju dengan pandangan dan kiasan tersebut, saya serahkan keputusan tersebut kepada pembaca sekalian. jika ada sebarang respons peribadi atau pertanyaan, boleh dihantarkan kepada emel saya iaitu mindajiwamerdeka@gmail.com. InsyaAllah saya akan segera membalasnya sebaik sahaja saya membacanya.

baiklah, saya tidak mahu menulis terlalu panjang bagi entri selingan seperti ini, maka saya akhiri dengan ucapan jutaan terima kasih. semoga saya akan terus dipinjamkan kudrat dan kematangan fikiran untuk menulis di blog ini. selamat membaca.
sekian, terima kasih.

-thinkaholic-

No comments:

Post a Comment

It may take me hours, days or even months, but I WILL reply to your comment(s). Godwilling.