Thursday, November 4, 2010

angin dari selatan

Tiupkan ke dalam sukmaku jiwa yang baru. Jiwa yang lebih suci. Biar penuh setiap inci darah yang mengalir ini dengan kesempurnaanmu. Duhai angin dari selatan, hembuskan kewajah suramku kegembiraan dalam sebuah perjalanan yang sudah lama aku mulakan. Aku mahu sentiasa bernafas dalam kasih yang terkandung dalam setiap juzuk tiupanmu. Aku berjalan, sendiri jika engkau meminggir dariku. Aku berjalan, sepi tanpa engkau membisikkan irama merdu ke corong telingaku. Dan terus aku berjalan menuju kepadamu, yang sebenarnya wujud di depanku, tanpa aku mampu melihat zahirmu. Duhai angin dari selatan, terbangkan jauh dariku rasa lelah yang mengorek empangan lesu. Tumbangkan setiap yang menjadi penghalang kembara kepadamu. Betapa aku ingin mendakap dirimu yang ku yakin akan suatu hari menjelma di depan mataku.

No comments:

Post a Comment

It may take me hours, days or even months, but I WILL reply to your comment(s). Godwilling.