Wednesday, September 8, 2010

Eid Mubarak


Assalamualaikum.

Dengan nama Allah, Tuhan Sekelian Alam. Selawat dan salam kepada junjungan besar, Muhammad Rasulullah.

"Tidakkah engkau memerhatikan bahawa Allah memasukkan malam pada siang dan memasukkan siang pada malam (silih berganti), dan Ia memudahkan matahari dan bulan (untuk faedah makhluk-makhlukNya)? Tiap-tiap satu dari keduanya beredar untuk suatu masa yang telah ditetapkan. Dan (ingatlah) sesungguhnya Allah Maha Mengetahui dengan mendalam akan apa yang kamu lakukan." [Luqmaan: 30]

Adapun bulan Ramadhan kian berada di penghujungnya. Mudah-mudahan segala amalan baik kita diterima Allah, dan segala dosa kita-kecil ataupun besar diampunkanNya di bulan yang mulia ini. Ameen, inschaAllah.

Maaf kepada pengunjung yang singgah ke laman ini dan hampa. Al-maklumlah, laman ini sengaja tidak dikemaskinikan untuk suatu ketika yang agak panjang. Tiada masukan bersempena ulangtahun pengisytiharan kemerdekaan pada tanggal 31 Ogos yang lepas ataupun peristiwa-peristiwa penting seumpamanya, begitu juga tiada pantun-pantun bersempena bulan Ramadhan seperti yang ditulis pada tahun lepas. Maaf atas segalanya. Tujuan masukan kali ini ditulis pun hanyalah untuk mengekalkan otak empunya blog terus bergerak sementara menanti subuh.

Isu-isu semasa semakin lama semakin hangat, tetapi adakalanya juga membosankan. Dogma-dogma dan pendoktrinan terus berleluasa di media-media hari marcapada. Walaupun sekali-sekala saya berasa terpanggil untuk menitiskan pandangan dalam laman ini, namun atas sebab-sebab tertentu terpaksa saya lupakan sahaja hasrat tersebut. Mudah-mudahan selepas ini prestasi mengemaskinikan laman ini akan meningkat dari sudut pengisuan, pengisian dan kualitinya, inschaAllah.

Bersempena dengan Eidulfitr yang bakal menjelma tidak berapa jam lagi, saya mengambil kesempatan yang ada ini untuk mengucapkan eid mubarak kepada semua muslimin dan muslimat, serta selamat bercuti kepada semua pengunjung amnya. Mudah-mudahan kita semua beringat-ingat bahawa umur manusia ini dirahsiakan jumlahnya supaya kita sentiasa bersedia menghadapi saat-saat pengadilan kelak.

Sekadar ini sahajalah untuk kali ini, inschaAllah kita akan bersua lagi di lain waktu. Eid Mubarak.

Wassalam.

No comments:

Post a Comment

It may take me hours, days or even months, but I WILL reply to your comment(s). Godwilling.