Thursday, October 1, 2009

sebelum terlupa

Salam 'alaik..

Segala puji bagi Allah, robbul 'alameen. Selawat dan salam ke atas Muhammad, Rasulullah.

Jutaan terima kasih kepada para pembaca saya ucapkan.

Eid Mubarak kepada seluruh umat yang masih dalam mood menyambutnya. Dalam kecepatan masa yang berlalu, tanpa disedari sudah hampir dua minggu umat Islam dalam bulan Syawal. Bagi yang berhajat untuk melakukan puasa sunat 6 hari di bulan ini, saya galakkan dengan ucapan selamat beramal :)
Semoga juga, disiplin diri yang terbentuk sepanjang mengerjakan Ramadhan al-Mubarak yang sudah semakin kukuh dalam diri kita, insyaAllah.

Eidulfitr yang baru berlangsung juga menyaksikan angka korban nahas kemalangan jalan raya mahupun lebuhraya yang meningkat, antara yang tertinggi sepanjang Ops Sikap dilaksanakan oleh PDRM bagi "memastikan keselamatan" pengguna jalan raya di sepanjang musim ini. Kepada yang merasai dugaan berat kehilangan anggota, sama ada tubuh badan ataupun keluarga, saya ucapkan takziah kepada kalian. Saya doakan kalian dapat menghadapi keperitan ini dengan penuh rasa redha dan bersyukur atas nikmat dugaanNya yang tidak pernah sia-sia.

Pengalaman pahit laksana seorang isteri menerima madu pastilah bukan segembira seorang ibu menerima menantu atau seorang datuk menimang cucu, namun jika kalian meluangkan masa untuk berehat sejenak, mengenepikan emosi yang cuba menakluki pemikiran waras, insyaAllah akan dipermudahkan jalan mengharunginya. Bersangka baiklah kepada Maha Pencipta yang memberikan ujian. Pemikiran yang fleksibel dan hati yang terbuka seringkali telah membantu saya sendiri menghadapi dugaan dalam kehidupan yang singkat ini.

Baru-baru ini, bagi yang sempat membaca, saya telah menulis satu masukan berbahasa Inggeris, suatu kesinambungan kepada masukan bertajuk "mencarut" yang pernah saya poskan pada masa lalu. Dukacitanya, saya terpaksa menarik semula masukan tersebut. Maaf. Tiada alasan kukuh atas penarikan itu, sepertijuga tiada alasan kukuh untuk saya mengeposnya semula.


Saya benar-benar berharap untuk menulis lebih panjang lagi, tetapi lantaran kesuntukan waktu, sekadar ini saja yang dapat saya kongsikan pada dinihari ini, sehingga kesempatan yang lain, jumpa lagi.

selamat membaca

-thinkaholic-

2 comments:

  1. susunan dan lenggok bahasa yang menawan... salam aidilfitri

    ReplyDelete
  2. terima kasih. salam eidulfitri juga untuk anda.

    ReplyDelete

It may take me hours, days or even months, but I WILL reply to your comment(s). Godwilling.