Monday, August 3, 2009

ogos pun menjelma lagi

Salam 'alaik..

Segala puji bagi Allah, selawat dan salam untuk junjungan besar Muhammad s.a.w.

Terlebih dahulu, jutaan terima kasih buat para pembaca yang dihormati, semoga sentiasa dalam keadaan sihat wal'afiat, dan diteguhkan iman dalam Islam serta sentiasa diredupi dengan keredhaan bertamu di atas muka bumi ini, insyaAllah.

22 tahun yang lalu, saya selamat dilahirkan dan dibesarkan sehingga hari ini, dan kebetulan pula bulan Ogos adalah bulan kelahiran saya. Apa yang saya anggap istimewa ulangtahun yang bakal menjelma sehari sebelum Ramadhan membuka tirai baru dalam kehidupan kita ini nanti, ialah tarikh kelahiran saya itu jatuh pada hari Jumaat, hari yang sama saya dilahirkan, dan sudah pasti, bukan kali pertama hal ini terjadi sepanjang hidup saya yang singkat ini. Syukur saya munajatkan pada Ilahi kerana peluang hidup yang dikurniakan kepada saya selama ini. Semoga saya akan terus dipinjamkan kudrat dan akal fikiran yang sihat untuk terus berusaha dan berkarya demi masyarakat, insyaAllah.

Berbicara hal karya, bulan Julai yang masih baru meninggalkan kita telah pun sempat saya rakamkan beberapa karya hasil pemerhatian dan fantasi akal sedar saya. Karya "anak marhaenis", tidak dapat tidak, harus saya akui adalah karya yang paling saya sukai sepanjang bulan Julai yang lalu. Semoga kita dapat bersama-sama mengambil perkara positif yang dapat digali daripada ikhtisar tersebut.

Barangkali sudah cukup kata-kata dari saya di awal bulan Ogos ini, semoga kita akan berjumpa lagi pada bulan-bulan yang akan datang dengan lebih banyak cerita dan idea yang lebih menarik.
sekian, terima kasih.

selamat membaca
-thinkaholic-

No comments:

Post a Comment

It may take me hours, days or even months, but I WILL reply to your comment(s). Godwilling.